fredag den 10. august 2007

Sonnergaard Trilogien

.
Sidste søndag i oktober - Jan Sonnergaard
Læst aug 07

Så fik jeg lige lyst til et genlæs med Jans noveller. Novellerne passer perfekt til busturen, for det tager ca 6-7 minutter at læse novellen, og så kan man bruge samme tid på at fordøje dem bagefter. Særligt "Lollapalooza" gjorde indtryk på mig denne gang jeg læste den.

Jeg elsker hans evne til at overraske! Første gang jeg læste en novelle fra Radiator, kendte jeg overhovedet ikke til hans stil, og da jeg så læste slutningen sagde det bare WOW, og jeg følte det som at blive ramt af en bus - men på den fede måde... Novellen hed "Lotte".

Alle bør eje disse tre novellesamlinger, hvoraf den sidste i trilogien er Jeg er stadig bange for Caspar Michael Petersen. De kan læses igen og igen, og hver gang får man en ny oplevelse, men ALTID en oplevelse hvor det skælver ned ad ryggen...

Ingen kommentarer: