søndag den 31. marts 2013

Bogchallenge 2013

Jeg er en slow starter, men jeg er endelig hoppet med på: 

Boghunden foreslår en liste af 12 forfattere, man ikke har læst før og det er blevet til disse 12 titler.
(Ejersbo, Nesser og Blendstrup har jeg læst før, men ikke titlerne.)

Klik her og bliv inspireret af de andre deltageres lister.

Bøger jeg enten har tænkt på længe, eller som jeg lige er faldet over (i bogbussen, primært). En blanding af gammelt og nyt, kendt og ukendt, krimi og skøn. Et udvalg jeg glæder mig til at læse mig igennem.

Fælles for alle på listen er, at de har fået positive anmeldelser på Litteratursiden. Klik på titlen for at læse anmeldelsen

(i fuldstændig tilfældig rækkefølge)

- fordi jeg vist aldrig har læst en australsk roman.

Clemens Meyer: Dengang vi drømte Begyndt på, fangede ikke på det tidspunkt. 
- fordi Jonas T Bengtsson har anbefalet den.

- fordi jeg skal se, om han virkelig skriver så godt.

Anne-lise Marstrand: Hildegaard Begyndt på, fangede ikke på det tidspunkt.
- fordi jeg aldrig har læst en historisk roman, men denne skulle være helt ekseptionel.

Jacob Ejersbo: Afrika-trilogien Eksil, Revolution  
Liberty har jeg tilgode
- fordi det nærmest er pinligt jeg ikke har læst den endnu.

Jens Blendstrup: Bombay-gryde
- fordi der skal være en sjov bog på listen.

Kathryn Stockett: Niceville  hørte den på lydbog og så senere film. Lige så god som de siger, den gav et godt indblik i tiden, personerne var interessante og sproget let.   
- fordi så mange med forskellig smag har læst den, og alle kan lide den.

Jeffrey Eugenides: Bryllupsintrigen
- fordi Bogpusherne (Kåre V Poulsen) sagde den var 'rørende og klog'.

Fred Vargas: Budbringeren
- fordi det er min bibliotek-mentors yndlingskrimiforfatter, og vi har ofte samme (gode) smag.

Tom Kristensen: Hærværk
- fordi det er for dååårligt, at jeg aldrig har læst denne klassiker.

Markus Zusak: Bogtyven Must-read. Lever op til de mange gode anmeldelser. Lidt barsk, men rørende og med lun humor til at opveje de væmmelige scener.
- fordi jeg fik den anbefalet af en bibliotekar til Ordkraft 2011 og har tænkt på den siden.

Håkan Nesser: Menneske uden hund
- fordi jeg længe har ønsket mig at lære Barbarotti at kende.

Jeg streger dem løbende ud, efterhånden som jeg får dem læst.

Ingen kommentarer: